sprzegło alternatora powiedziało mi ....czas na zmiane
Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Zwiń
X
-
Sigma_74
-
Zamieszczone przez Sigma_74sprzegło alternatora powiedziało mi ....czas na zmianePowyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Sigma_74
szumi jak cholera, wymieniłem napinacz i 7 tysiecy na nowym i padł , po prostu szumi i zanim napinacz sie wymieni proponuje sprawdzicto na alternatorze, szumi i to bezwgledu czy zimny czy ciepły
Komentarz
-
Zamieszczone przez Sigma_74szumi jak cholera, wymieniłem napinacz i 7 tysiecy na nowym i padł , po prostu szumi i zanim napinacz sie wymieni proponuje sprawdzicto na alternatorze, szumi i to bezwgledu czy zimny czy ciepłyPowyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
przyjaciele w nor auto wymienili mi łożyska przedniej piasty. i od tego czasu cos mi stuka w zawieszeniu jak jade po nierównej drodze czy to moga byc gumy stabilizatora ??:> hmm bo na przegladzie zadych luzów nie wykryto mowia ze zawias to igiełka ale jadnak cos tam pouka i stukaWBSdesign
Komentarz
-
-
naprawy gwarancyjne to:
chłodnica, zamek lewy przód, gumy na drążkach stabilizacyjnych, tylnia szyba 3 paski nie grzeją, poduszka pod skrzynią.
POgwarancyjne:
łożysko lewe przód 2 razy
łożysko prawe ,
czujnik temperatury silnika,
a teraz chyba kierowniczki na turbinie.
w sumie przebieg 123kkm ale w sumie wdzięczne autko .
Gdyby jeszcze gumy nie ząbkowały ...........ale na to mam sposób. :lol:Takie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
Przebieg 150 tys km (użytkuje 4 lata - od 70 tys km.)
- do 120 serwisowałem, potem przeniosłem się do znajomego mechanika..(ceny...)
- co 60 tys km rozrząd (pasek + rolka napinająca, + po 120 tys pompa wody - byla calkiem niezla, ale wolalem juz nie przeginac)
- przez uszczelke tylnych drzwi przecieka do srodka woda (pękła)
- pęknięty mechanizm napędowy wycieraczek (podczas zimy i mrozów, przymarzły i to im dopomoglo ....)
- przez 4 latka żarówka światła postojowego tył i jedna h4 reflektorowa
- wymiana końcówek drążka poprzecznego (przy 120 tys)
- wymiana gumowych tulejek mocujących drążek poprzeczny - poprawa komfortu jazdy niesamowita
- przy 130 000 km wymienilem układ wydechowy (środkowy i tylny tłumik - dziura
- sprzęgło bierze przy samym końcu - prawdopodobnie szykuje sie wymiana....
- do silnika zarzutów nie mam. pozatym tylko filtry, olej i paliwo....
pozdrawiam
- przy 130 awaria w układzie ładowania -lampka sie nie paliała (przerwa w połaczeniu na przewodzie z alternatora - wymiana połaczenia wtykowego)
Komentarz
-
-
Od 98 r przejechane 152 tyś. garażowana pod chmurką, do dzisiaj wymieniono awaryjnie mechanizm napędu wycieraczek (zatarty),i czujnik obrotu koła(ABS), pasek rozrządu pierwsza wymiana po 71 tyś. druga wymiana paska rozrządu po 132 tyś. stosowany olej w silniku Castrol TXT 5W40. obecnie do wymiany zaworek N-75, zużywano paliwo (ON) różnego pochodzenia(najtańszy), i jeździ dalej w miarę dobrze, ogólnie z tego autka jestem zadowolony pomimo że jazda nim doprowadziła mnie do zdawania powtórnego egzaminu prawa jazdy, nie mówię o wymianie żarówki H4 bo jedna po wyminie nie wytrzymała 24 h. no i jest OK.mając poduchy...nie zapominaj o pasach
Komentarz
-
-
Witam szanownych forumowiczów (szczególnie z 3miasta), ale bez szowinistycznych podtekstów
Mam octavkę od narodzin (czyli z salonu) z czerwca 2003.
1. Całkiem niedawno temu (jakieś 90 kkm) spotkał mnie taki przypadek:
Zerwał się pasek wieloklinowy, ale to strasznie się zerwał w taki sposób, że rozczłonkował się na paseczki i pozawijał się na kołach pasowych, gdzie tylko się dało. Tak mocno się zakleszczył, że przesunął się rozrząd! (starły się zęby na pasku).
Silnik zgasł i nic się nie stało na lini tłoki-zawory.
Drugim zonkiem było to, że tak owinął się między pompą wspomagania, a jej kołem, że koło wyszło prawie z pompy i wyglądało jak oczy przydepniętego kota. Teraz pompa cieknie.
2. Drugi problem to amortyzatory tylnej klapy (combi) - kompletnie nie trzymają już ciśnienia i notorycznie spada mi klapa bagażnika na głowę :|. (w sumie to pierdoła)
3. Obciera mi prawdopodobnie turbina w środku (skrzydełkami o obudowę?) - jeszcze nie wiem, ale się dowiem - przy gwałtownym zejściu z obrotów. Temat był wałkowany więc go nie rozwijam.
4. Oleju, filtrów, żarówek, itd. nie wymieniam bo to normalna eksploatacja.
Poza tym nic, kompletnie nic!->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Auto ma przejechane 210tys km. Zakupilem je majac185tysiecy. Co zostalo wymienione:
1. Zawór n75
2.Przeplywka
3.Gumy stabilizatora + stabilizator
4.Koncowka drazka
5.Wymiana calego mechanizmu otwierania okna tyl
6.Antena kompletna-razem z kablem
7 Glosnik tyl combi
8.Amortyzatory klapy bagaznika
Teraz musze wymienic: Lozysko prawe z przodu -luzy
Przeplywka zaczyna znowu szwankowac
silniczek podnoszenia swiatla jednego reflektora
Komentarz
-
-
Re: Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Ja już eksploatuję, 2-gą w ciągu 5 lat Octavię 1,9 TDI 90 KM i dostrzegam dwie bardzo upierdliwe usterki tego auta:
1. Gumy stabilizatora: za każdym razem były wymieniane już po 35 kkm
2. Tarcze hamulcowe przednie też nie wytrzymały 35 kkm i musiałem wymienić...
- w pierwszym aucie uznali to jako usterkę gwarancyjną
- w drugim aucie, stwierdzili, że Skoda na tarcze do Octavii daje gawarnację tylko na 10 kkm, a po tym przebiegu to już zużycie eksploatacyjne.
Jak to jest: CC900 - tarcze wymieniane po 200 kkm, Lanos 1,6 - 106 km - tacze wymieniane po 150 kkm, Skoda Octavia na tarczach nawiercanych - jak do tej pory 100 kkm..... a Skoda na tarczach fabrycznych tylko 35 kkm ???
Postawowe minusy wyposażenia fabrycznego Octavii 1,9 TDI:
- opony,
- tarcze hamulcowe przednie,
- gumy stabilizatora,
- przełącznik kierunkowskazów (przerywacz chodzi, mimo, że dźwignia kierunkowskazów jest w położeniu "0")
Zalety:
- bezawaryjny i ekonomiczny silnik,
- niskie koszty eksplotacji,
- pewny układ rozrządu (wymiana zawsze po 90 kkm)
- i jeszcze o silniku... przebieg 300 kkm i między wymianami co 15 kkm nie trzeba robić żadnych dolewek :-)
Reasumując: zalet jest tak dużo, że wady schodzą na bok...
[ Dodano: Nie 06 Maj, 07 23:23 ]
Zamieszczone przez mariomarczy wasze czeszki biorą olej moja 19TDI 90Km wlałem ok 1l na 7tyś ma zrobione 205tyś nie kopci czy to normalne :?
[ Dodano: Czw 26 Kwi, 07 20:23 ]
jest ktoś kto zrobił 300tyś na octavi bez remontu? :shock: :shock: :shock:
Moje autko ma prawie 300 kkm (dokładnie 290 kkm) - 1,9 TDI 90 km i oleju od wymiany do wymiany nie dolewam... remont silnika długo jeszcze nie będzie konieczny.. :-D
Komentarz
-
-
Re: Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Zamieszczone przez raadek_71Jak to jest: CC900 - tarcze wymieniane po 200 kkm, Lanos 1,6 - 106 km - tacze wymieniane po 150 kkm, Skoda Octavia na tarczach nawiercanych - jak do tej pory 100 kkm..... a Skoda na tarczach fabrycznych tylko 35 kkm ???
Na czymś musieli zaoszczędzić. Gorszy jest jeszcze np.: Touran - plastiki na poziomie OCty...Pozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
Re: Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji
Zamieszczone przez GolfistaZamieszczone przez raadek_71Jak to jest: CC900 - tarcze wymieniane po 200 kkm, Lanos 1,6 - 106 km - tacze wymieniane po 150 kkm, Skoda Octavia na tarczach nawiercanych - jak do tej pory 100 kkm..... a Skoda na tarczach fabrycznych tylko 35 kkm ???
Na czymś musieli zaoszczędzić. Gorszy jest jeszcze np.: Touran - plastiki na poziomie OCty...
Komentarz
-
-
A Golf to niby co ma?? Jakies inne czesci :lol:
Amortyzator ma ten sam numer tu i tam, wiec czym sie rozni??
Tarcza hamulcowa ma dokladnie to samo.
Opony, no coz ja mam Micheliny i po prawie 5 latach ich jedynym minusem bylo to, ze zaczal sie bieznik rozpadac ze starosci i stylu mojej jazdy po zakretach
A to ze tarcze padaja jak muchy, to zalezy od wielu czynnikow. Ja zrobilem na moich ponad 100kkm i poprostu byly starte
A to ze amortyzatory wydaja sie byc do bani, bo jest kwestia tez tego, ze Octa przod jak i tyl ma mocno naciagniety w stosunku do osi kol, czego w Golfie nie ma. Przeciez tyl Golfa konczy sie praktycznie na kolach, tak samo A3
Komentarz
-
-
kiedy należy wymienić pompę wody przy jakim przebiegu bo słyszałem że może wiele na szkodzić :?:
[ Dodano: Pon 07 Maj, 07 21:40 ]
co może być z tym olejem że muszę robić dolewkę co kilka tyś byłem w serwisie powiedzieli że przy takim przebiegu 205000 niemożliwe że go zżera wycieków też nie widać :?: :?: :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA Golf to niby co ma?? Jakies inne czesci :lol:
Amortyzator ma ten sam numer tu i tam, wiec czym sie rozni??
Tarcza hamulcowa ma dokladnie to samo.
Opony, no coz ja mam Micheliny i po prawie 5 latach ich jedynym minusem bylo to, ze zaczal sie bieznik rozpadac ze starosci i stylu mojej jazdy po zakretach
A to ze tarcze padaja jak muchy, to zalezy od wielu czynnikow. Ja zrobilem na moich ponad 100kkm i poprostu byly starte
A to ze amortyzatory wydaja sie byc do bani, bo jest kwestia tez tego, ze Octa przod jak i tyl ma mocno naciagniety w stosunku do osi kol, czego w Golfie nie ma. Przeciez tyl Golfa konczy sie praktycznie na kolach, tak samo A3
Wg mnie hamulce (dokładnie tarcze) są bardzo, ale to bardzo kiepskie. 2x razy się o tym przekonałem. 100 kkm na oryginałach, to naprawdę godne podziwu !!
Komentarz
-
Komentarz